نحوه بررسی وضعیت ترافیک وب سایت
نحوه بررسی وضعیت ترافیک وب سایت
بررسی ترافیک وب سایت به شما امکان می دهد تا ببینید که سایت شما چقدر عملکرد خوبی دارد و چگونه با رقبای شما مقایسه می شود.
در این پست ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از ابزارهای مختلف آنلاین ، نحوه بررسی وضعیت ترافیک وب سایت ها را به خوبی یاد بگیرید.
چرا باید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید؟
با بررسی آمار وب سایت خود ، به راحتی می توانید عملکرد وب سایت خود را ببینید.
داده های ترافیک وب سایت شما به شما نشان می دهد که بازدید شما از کجا ناشی می شود ، بازدید کنندگان چگونه با سایت شما درگیر می شوند و چه راهکارهای بازاریابی دیجیتال کار می کنند.
اگر می خواهید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید ، فروش بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید یا فقط در کل بازدید بیشتری داشته باشید ، پس باید مرتباً تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید.
با ردیابی میزان بازدید سایت خود ، خواهید دانست که سایت شما در حال حاضر کجاست و می توانید برای بهبود آن چه کاری انجام دهید.
چرا باید ترافیک وب سایت رقیب خود را بررسی کنید؟
تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب سایت رقیب شما می تواند اطلاعات مفید بسیاری از جمله:
- صفحات و پست ها بیشترین میزان بازدید را برای رقبای شما به همراه دارد
- رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند
- کانالهایی که بیشترین بازدید را برای آنها ایجاد می کنند
از همه این اطلاعات می توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا ، ایجاد پیوند ، روند تحقیق درباره کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کرد.
با درک اینکه بیشترین میزان رقابت در رقابت شما بیشتر است ، می توانید همان کلمات کلیدی و موضوعات مشابه را هدف قرار دهید تا بازدید بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید.
بهترین ابزارها برای بررسی هرگونه بازدید از وب سایت:
ابزارهای رایگان بررسی و پرداخت ترافیک رایگان و پولی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنها را از هم متمایز می کند.
اکثر کارشناسان از چندین ابزار برای بررسی تخمین میزان بازدید از وب سایت برای رقبای خود استفاده می کنند. ما همیشه به خوانندگان توصیه می کنیم حداقل دو ابزار مختلف را برای تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب امتحان کنند.
با استفاده از ابزارهای مختلف ، می توانید خلاها را پر کرده و آمار دقیق تری برای هر وب سایت دریافت کنید.
با رشد سایت و بودجه وردپرس ، می توانید روی چندین ابزار سرمایه گذاری کنید تا بینش بیشتری کسب کنید و بازار خود را تسلط دهید.
با بیان این موارد ، بیایید نگاهی به بهترین ابزارها بیاندازیم تا میزان بازدید وب سایت را بررسی کنیم.
۱. SEMRush
SEMRush یک ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک و تحقیقات رقابتی همه در یک است. این بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر ترافیک برای هر وب سایت است.
ما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگر از این ابزار در WPir استفاده می کنیم.
پس از وارد کردن URL رقیب ، به تفکیک کل بازدیدکننده رقیب خود دسترسی پیدا خواهید کرد.
شما می توانید معیارهای مهم وب سایت مانند حجم ترافیک ماهانه در طول زمان ، توزیع ترافیک بر اساس کشور ، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را برای آنها ایجاد می کند و سایر موارد را مشاهده کنید.
برگه تجزیه و تحلیل ترافیک تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد ، کل بازدیدها ، میانگین مدت زمان بازدید ، تعداد بازدید از صفحه و نرخ پرش سایت را به شما ارائه می دهد.
این ویژگی مانند این است که به حساب Google Analytics رقیب خود نگاه کنید.
یکی دیگر از ویژگی های عالی به نام تجزیه و تحلیل ترافیک انبوه به شما امکان می دهد سطح ترافیک را برای چندین رقبا در یک زمان تجزیه و تحلیل کنید.
بسته به برنامه قیمت گذاری خود ، می توانید ۲۰۰ وب سایت را با یکدیگر مقایسه کنید. این به شما نمایی کلی از جایگاه خود ، وب سایت هایی که بیشترین بازدید را دارند و هر فرصت ترافیکی که می توانید در آن استفاده کنید ، می دهد.
همچنین می توانید گزارش های تجزیه و تحلیل ترافیکی مفصلی را پیدا کنید که به شما اطلاعات می دهد از جمله اینکه کدام سایت ها بیشترین مراجعه بازدیدکننده را ارسال می کنند ، کدام صفحات در سایت آنها با ارزش ترین هستند و کدام مکان ها بیشترین بازدید را برای آنها به همراه دارد.
می توانید از دوره آزمایشی ۱۴ روزه یا برنامه رایگان محدودی که به شما امکان دسترسی به داده های اصلی وب سایت را می دهد ، استفاده کنید.
اگر گزارش کامل می خواهید ، برنامه های پیشرفته (پرمیوم) از ۱۱۹.۹۵ دلار در ماه شروع می شوند که به شما امکان دسترسی کامل به منابع ترافیک رقبا ، رتبه بندی ، شبکه های اجتماعی و غیره را می دهد.
۲. SimilarWeb
SimilarWeb یک بررسی کننده ترافیک وب سایت آنلاین است که به شما نمای کلی از ترافیک رقیب خود و ارزشمندترین کانال ها را می دهد.
به جای ارائه فقط بازدید از جستجو ، گزارشات مفصلی از کل استراتژی ترافیک وب سایت دریافت خواهید کرد.
هنگامی که یک وب سایت را از طریق این ابزار اجرا می کنید ، به تفکیک میزان بازدید عمومی ، از جمله گزارش کشور به کشور ، دسترسی پیدا خواهید کرد.
شما معیارهای تعامل مانند نرخ گزاف گویی ، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید ، متوسط مدت زمان بازدید و منابع برتر ترافیک برای آن وب سایت را دریافت خواهید کرد.
فراتر از ترافیک جستجوی ارگانیک ، خواهید فهمید که چه کلمات کلیدی پولی بازدیدکننده وب سایت را به ارمغان می آورد ، کانال های اجتماعی با ارزش ترین شبکه های نمایشی است که سایت برای کسب درآمد استفاده می کند.
سرانجام ، شما اطلاعات دقیق مخاطبان سایت ، نوع دیگری از سایتهای مورد علاقه آنها ، سایتهای برتر ارجاع داده شده و لیستی از سایتهای رقیب را برای تحقیقات بیشتر دریافت خواهید کرد.
نسخه رایگان این ابزار ، داده های مفید ترافیک را در اختیار شما قرار می دهد. اگر به گزارش های دقیق تری نیاز دارید ، می توانید یک حساب سازمانی با قیمت گذاری سفارشی ایجاد کنید.
۳. Google Search Console
Google Search Console ابزاری رایگان از Google است که به شما امکان می دهد ترافیک موتور جستجوی خود را تجزیه و تحلیل کنید.
این ابزار به شما تصویر کاملی از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو می دهد.
این تعداد نمایش ، کلیک ، میزان کلیک (CTR) و میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو را نشان می دهد.
این به شما کمک می کند بفهمید چه کلمات کلیدی را برای چه رتبه ای رتبه بندی می کنید و میزان جستجو را که وارد می کنید. این اطلاعات می تواند به شما در بهبود بازدید شما کمک کند.
به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که در رتبه ۱۱ قرار دارید ، می توانید پست وبلاگ را بهینه کنید تا آن را به صفحه اول نتایج جستجو منتقل کنید.
همچنین می توانید صفحات را فهرست بندی کنید ، در صورت وجود هرگونه خطا و موارد دیگر.
هنگامی که سایت خود را به Google Search Console اضافه کردید ، می توانید مشاهده داده های وب سایت خود را شروع کنید.
ساده ترین راه اتصال حساب Google Search Console با All in One SEO است.
همچنین می توانید برای مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی خود در داخل بخش مدیریت وردپرس با استفاده از داده های کنسول جستجوی گوگل از ابزار MonsterInsights استفاده کنید.
۴. Ubersuggest
Ubersuggest ابزاری رایگان و برتر از نیل پاتل است که تعداد زیادی داده مفید ترافیک وب سایت را ارائه می دهد.
استفاده از آن ساده است و رابط کاربری برای مبتدیان ساخته شده است. اگر قبلا هرگز تحقیق کلمه کلیدی یا تجزیه و تحلیل ترافیک را انجام نداده اید ، این ابزار آن را بسیار ساده می کند.
ویژگی تجزیه و تحلیل ترافیک به شما تفکیک جزئی از ترافیک رقیب خود را در طول زمان ، کلمات کلیدی بیشترین بازدید و محبوب ترین صفحات در سایت است.
تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که URL وب سایتی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید و روی "Search" کلیک کنید.
صفحه "نمای کلی ترافیک" به شما کل تعداد کلمات کلیدی ارگانیک را که سایت برای آنها رتبه بندی می کند ، میزان بازدید ماهانه ارگانیک ، اعتبار دامنه و تعداد کل پیوندها را به شما می دهد.
همچنین می توانید در هر قسمت از گزارش ترافیک بیشتر کاوش کنید. به عنوان مثال ، می توانید نتایج "Top Pages" را گسترش دهید تا به تفکیک هر صفحه منتشر شده در سایت و میزان تخمینی میزان بازدید آن در هر ماه بپردازید.
همچنین نتایج تخمینی تعداد بک لینک به همراه تعداد اشتراک های Facebook و Pinterest را به شما ارائه می دهد. این داده ها به شما یک نمای کلی می دهد که شما باید برای پیشی گرفتن از آن صفحه در SERP ها چه کاری انجام دهید.
نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی به ۳ ماه گذشته داده را می دهد. برنامه های Premium با قیمت ۲۹ دلار در ماه شروع می شوند و این امر را به یکی از ارزان ترین ابزارهای این لیست تبدیل می کند.
۵. Serpstat
Serpstat طیف گسترده ای از ابزارهای مختلف SEO را ارائه می دهد. آنچه به عنوان یک ابزار تحقیق ساده کلمات کلیدی آغاز شد ، به یک ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت همه در یک تبدیل شده است.
اگرچه دارای ویژگی های زیادی است ، اما استفاده از آن هنوز هم بسیار آسان است. فقط URL را وارد کنید و ابزار گزارش ترافیک را ایجاد می کند.
ویژگی های بررسی ترافیک همراه با تجزیه و تحلیل بک لینک ، حسابرسی سایت و ابزار ردیابی رتبه وجود دارد.
ویژگی های تجزیه و تحلیل ترافیک به شما انواع داده های مفید وب سایت را می دهد ، از جمله کلمات کلیدی ارگانیک و پولی که باعث ایجاد ترافیک می شوند ، متوسط تعداد بازدیدکنندگان سایت در ماه و صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند.
همچنین اطلاعات گزارش را پیدا خواهید کرد ، بنابراین می توانید نحوه رتبه بندی سایت ، بازدید و کلمات کلیدی سایت را در طول زمان مشاهده کنید.
نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی به بخشی از کل داده های موجود برای یک نام دامنه را می دهد. برنامه های پرمیوم از ۶۹ دلار در ماه شروع می شوند و به شما امکان دسترسی به تمام داده های ابزار را می دهند.
۶. Ahrefs
Ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهای SEO در بازار است که توسط مارک هایی مانند Netflix ، Uber و Facebook مورد اعتماد است. این به شما کمک می کند ببینید رقابت شما چقدر ترافیک می گیرد و چرا رتبه بندی آنها بسیار بالا است.
Ahrefs بیش از ۶ میلیارد صفحه وب را هر روز خزیده و بیش از ۲۰۰ میلیون وب سایت را در فهرست خود قرار می دهد. این داده های زیادی است ، اما این به شما ایده های عملی می دهد تا به شما کمک کند از رقبای خود پیشی بگیرید و بازدید بیشتری داشته باشید.
رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربرپسند است. به سادگی URL وب سایت را در قسمت جستجو وارد کنید و این ابزار تمام اطلاعات موجود در وب سایت را جلب می کند.
گزارش مروری جستجو به شما نمای کلی از ترافیک جستجوی ارگانیک یک سایت ، دامنه اقتدار ، بزرگترین رقبا و موارد دیگر را می دهد.
می توانید برای مشاهده آمار ترافیک سال ، ۳۰ روز گذشته یا تمام مدت ، گزارش را فیلتر کنید.
حتی اگر تعداد زیادی داده وجود دارد ، فیلتر کردن و یافتن معیارهای وب سایت مورد نظر آسان است.
به خاطر داشته باشید که داده های ترافیک فقط داده های جستجوی ارگانیک را نشان می دهند و منابع دیگری مانند رسانه های اجتماعی را نشان نمی دهند.
پس از آن برنامه ها با قیمت ۹۹ دلار در ماه ، یک دوره ۷ روزه آزمایشی وجود دارد. با توجه به مقدار داده ای که به آن دسترسی دارید ، به طور شگفت انگیزی مقرون به صرفه است.
۷. MonsterInsights
اگر می خواهید ترافیک خود را تجزیه و تحلیل کنید ، تنها ابزاری که باید استفاده کنید Google Analytics است. با این حال ، تنظیم Google Analytics به تنهایی و تجزیه و تحلیل داده های شخصی خود می تواند دشوار باشد.
ما توصیه می کنیم از MonsterInsights استفاده کنید ، این بهترین پلاگین Google Analytics برای وردپرس است و بیش از ۳ میلیون سایت از جمله Microsoft ، Yelp ، PlayStation و غیره از آن استفاده می کنند.
به شما امکان می دهد به راحتی Google Analytics را در وردپرس تنظیم کنید و داده های ترافیک خود را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.
شما می توانید پست ها ، صفحات ، صفحات اصلی ، بازدید از صفحه اصلی و موارد دیگر را که دارای بهترین عملکرد هستند ، مشاهده کنید. این به شما کمک می کند رفتار کاربر را درک کرده و رشد وبلاگ وردپرس خود را بسیار آسان تر کنید.
افکار نهایی در مورد چگونگی بررسی ترافیک در وب سایت خود
انواع ابزارهایی وجود دارد که می توانید برای بررسی ترافیک وب سایت و بازدید از وب سایت رقیب خود استفاده کنید.
بررسی ترافیک رقبا به شما اطلاعاتی در مورد بازار خود و آنچه می توانید برای به دست آوردن ترافیک بیشتر انجام دهید ، می دهد. در حالی که ، نظارت بر بازدید وب سایت خود به شما نشان می دهد که آیا SEO ، رسانه های اجتماعی و سایر استراتژی های تولید ترافیک شما کار می کنند.
بهترین راه برای بررسی ترافیک وب سایت خود ، استفاده از MonsterInsights است. با چند کلیک می توانید داده های ترافیک وب سایت خود را مستقیما در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.
اگر هدف شما انجام تحقیقات عمیق رقبا است و می خواهید بازدید از هر وب سایتی را بررسی کنید ، SEMRush بهترین انتخاب ما است. نه تنها داده های دقیق بازدید را به شما ارائه می دهد ، بلکه یکی از بهترین ابزارهای جستجوگرها در بازار است.
ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که نحوه بررسی وضعیت ترافیک وب سایت ها را به خوبی فرا بگیرید.
نحوه بررسی وضعیت ترافیک وب سایت
شما کاربران عزیز می توانید برای استفاده ی بیش تر از خدمات سایت پشتیبان وردپرس ایرانی هم اکنون در ناحیه کاربری ثبت نام کنید تا علاوه بر استفاده از پست های آموزشی رایگان بتوانید به محصولات فروشگاه و تخفیف های فوق العاده سایت دسترسی داشته باشید.