آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس
آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس
آیا می خواهید سئو فروشگاه ووکامرس خود را بهبود ببخشید ، امادانش کافی برای انجام این امر را ندارید؟ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای فروشگاه تجارت الکترونیکی شما معادل این است که فردی در هر گوشه خیابان در دنیای واقعی ایستاده باشد ، تابلوهایی با نام و جهت فروشگاه شما بچرخد.
اگر فروشگاه WooCommerce خود را برای سئو بهینه نکرده اید، فروش زیادی را از دست می دهید. محتوای این پست را برای کمک به شما و با عنوان آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس و جذب مشتری بیشتر ایجاد کرده ایم.
WooCommerce یک افزونه تجارت الکترونیک منبع باز است که برای وردپرس ساخته شده است. به شما امکان می دهد از قدرتمندترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده کنید و از آن برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید. به دلیل ماهیت منبع باز ، می توانید تمام جنبه های فروشگاه خود را شخصی سازی کنید و به راحتی برنامه های افزودنی سفارشی بسازید.
هنگامی که یک فروشگاه آنلاین با WooCommerce راه اندازی می کنید، این شما هستید که می توانید مواردی مانند طرح زمینه ، محصولات ، توضیحات ، تصاویر و سایر مطالب را در فروشگاه خود اضافه کنید. شما مسئول بهینه سازی تمام محتوایی هستید که به سایت اضافه می کنید.
سئو ووکامرس یک روند مداوم است و شما باید آن را حفظ کنید تا به طور مرتب شاهد رشد میزان بازدید و فروش بیشتر باشید.
سوال اصلی این جاست که برای پیاده سازی صحیح استراتژی سئو در فروشگاه ووکامرس به چه مواردی نیاز داریم؟ برای دریافت پاسخ با ما همراه باشید.
آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس
۱. تنظیمات سئو وردپرس را انجام دهید
WooCommerce یک افزونه وردپرس است ، به این معنی که شما باید قبل از اینکه به سراغ اصلاحات خاص WooCommerce بروید ، تنظیمات کلی سئو وردپرس خود را بهبود ببخشید.
مهمترین کاری که باید انجام دهید نصب و راه اندازی افزونه Yoast SEO در سایت شماست.افزونه Yoast SEO به شما کمک می کند همراه با تنظیم زمینه های مناسب جستجوگرها برای محصولات خود ، نقشه سایت SEO را اضافه کنید.
۲. عنوان SEO محصولات را بنویسید
درست مانند اینکه پست های وبلاگ خود را برای سئو بهینه سازی می کنید ، همچنین باید محصولات WooCommerce خود را برای سئو بهینه کنید.
یکی از مهمترین قسمت های سئو محصول ووکامرس نوشتن عناوین محصولات مناسب با SEO است.
این عناوین محصول در نوار عنوان مرورگر شما ظاهر می شود و توسط موتورهای جستجو به عنوان یک نتیجه جستجو استفاده می شود.
ابتدا باید با ویرایش یک محصول WooCommerce و پیمایش در بخش Yoast SEO شروع کنید. در مرحله بعدی ، باید بر روی عنوان پست کلیک کنید همانطور که در پیش نمایش قطعه نشان داده شده است ، و Yoast SEO فیلدی را نشان می دهد که می توانید عنوان سئو محصول را ویرایش کنید.
عنوان SEO محصول WooCommerce شما می تواند کمی متفاوت با عنوان محصول فروشگاه شما باشد. می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید که فکر می کنید مشتریان شما هنگام جستجوی محصول از آن استفاده می کنند.
همچنین باید آن را جالب و جذاب برای کاربران کنید. بیایید نگاهی به مثال زیر بیندازیم.
عنوان نادرست: کیف پول چرمی مردانه
عنوان بهینه شده SEO: کیف پول چرم قهوه ای مردانه با کیفیت بالا برای دوام ساخته شده است
در عنوان بهینه سازی شده برای جستجوگرها، ما در حال ذکر کلمات کلیدی دم دراز مانندقهوه ای و با کیفیت هستیم ، همه مواردی که افراد هنگام جستجوی "کیف پول چرمی مردانه" جستجو می کنند.
هنگام خرید آنلاین ، افراد به جای سوالات کلی ، کوئری های جستجوی دقیق را تایپ می کنند. با افزودن کلمات کلیدی دنباله بلند در عنوان محصول WooCommerce ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا شما را بالاتر از رقبای خود بیابند و رتبه بندی کنند.
برای آشنایی با انواع کلمه های کلیدی در سئو به پستی در همین سایت با عنوان معرفی انواع کلمات کلیدی در سئو مراجعه کنید.
۳. توضیحات SEO محصول را اضافه کنید
درست در زیر عنوان در Yoast SEO ، کادری را برای افزودن توضیحات متا محصول خود مشاهده خواهید کرد.
در حالی که این توضیحات در وب سایت شما نمایش داده نمی شود ، توسط موتورهای جستجو استفاده می شود تا در زیر عنوان محصول شما ظاهر شود. شما باید مطمئن شوید که از این توضیحات استفاده می کنید تا دلیل قانع کننده ای برای کلیک و مشاهده کالای شما توسط کاربران ارائه دهد.
فراموش نکنید که از همان کلمات کلیدی که در عنوان SEO محصول استفاده کرده اید استفاده کنید. این شانس شما را برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی هدف افزایش می دهد.
۴. نامک محصول را بهینه کنید.
نامک نام خوبی از محصولی است که توسط وردپرس در URL شما استفاده می شود و به آن permalinks نیز می گویند. به طور پیش فرض ، ووکامرس از عنوان محصول شما به عنوان نامک استفاده می کند.
می توانید آن را در تنظیمات سئو محصول خود تغییر دهید. مطمئن شوید که از کلمه کلیدی اصلی خود در نامک استفاده کرده اید و آن را خیلی طولانی نکنید.
۵. بردکرامپ را فعال کنید
Breadcrumbs یا همان مسیر راهنما برای پیوند داخلی بسیار مناسب است زیرا مسیر یا دنباله ای تمیز را به صفحه ای که در آن هستید مشخص می کند.
مسر راهنما در نتایج جستجو نیز وجود دارد که به شما امتیاز بیشتری در رتبه بندی می دهد.
با تنظیم تنظیمات Yoast SEO می توانید مسیر راهما را برای محصولات WooCommerce خود فعال کنید. به بخش سئو و ظاهر جستجو بروید و روی برگه Breadcrumbs کلیک کنید و گزینه فعال سازی را بزنید و تنظیمات را ذخیره کنید.
برای نمایش بردکرامپ در قالب WooCommerce ، باید کد زیر را به تم یا چایلد تم خود اضافه کنید. فایل header.php را برای ویرایش انتخاب کنید و این کد را در انتهای آن اضافه کنید.
<?php if ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) { yoast_breadcrumb( ' <p id="breadcrumbs">','</p> ' ); } ?>
قالب های فروشگاهی استاندارد به طور پیش فرض با قابلیت مسیر راهنما فعال هستند.
آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس
۶. استفاده صحیح از دسته ها و برچسب های محصول
دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند تا محصولات را در سراسر فروشگاه آنلاین خود سازماندهی کنید. این باعث می شود مشتریان شما محصول مناسب مورد نظر خود را پیدا کنند.
دسته ها و برچسب ها نیز به همین ترتیب به موتورهای جستجو کمک می کنند. هر دسته از محصولات و برچسب ها در WooCommerce صفحه مخصوص به خود را دارند که توسط موتورهای جستجو خزیده و فهرست می شوند.
از آنجا که این صفحات دارای محصولات مشابه هستند ، این امر تراکم کلمات کلیدی آنها را افزایش می دهد و احتمال رتبه بندی آنها را برای کلمات کلیدی بیشتر می کند.
بسیاری از مبتدیان در مورد تفاوت بین دسته و برچسب ها گیج می شوند و در نهایت از آنها به صورت نادرست استفاده می کنند.
به عنوان مثال ، یک فروشگاه پوشاک می تواند دسته هایی مانند لباس مردانه ، زنانه ، لوازم جانبی ، جواهرات و غیره داشته باشد.
از طرف دیگر ، برچسب ها کلمات کلیدی خاص تری هستند که خصوصیات محصول را توصیف می کنند. به عنوان مثال ، یک محصول تی شرت می تواند برچسب هایی مانند لباس راحتی ، تابستانی و موارد دیگر داشته باشد.
۷.متن جایگزین را برای تصاویر محصول اضافه کنید
بسیاری از مشتریان به جستجوی تصویر روی می آورند تا به سرعت محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند. برای کمک به دارندگان وب سایت ، Google اخیرا دکمه "مشاهده تصویر" را از نتایج جستجوی تصویر خود حذف کرده است. این بدان معناست که کاربران برای دیدن تصویر با متن باید به وب سایت شما مراجعه کنند.
این روند بیشتر به فروشگاه های آنلاین کمک می کند تا مشتریان پرانگیزه را به سمت وب سایت های خود سوق دهند.
سئو تصویر بسیار شبیه جستجوی وب است. گوگل از هوش مصنوعی ، تشخیص تصویر و الگوریتم های دیگر برای کمک به کاربران در یافتن تصاویر مورد نظر خود استفاده می کند.
مهمترین کاری که می توانید برای دریافت ترافیک از جستجوی تصویر Google انجام دهید افزودن برچسب alt به تمام تصاویر وب سایت شما است.
Alt text یک ویژگی HTML است که به دارندگان وب سایت اجازه می دهد تا متن را به تصاویر خود اضافه کنند. هدف این متن این است که وقتی مرورگر قادر به گرفتن تصویر نیست ، به جای عکس متن متناسب با آن نمایش داده شود.
موتورهای جستجو از این متن جایگزین به عنوان عامل رتبه بندی در جستجوی تصویر خود استفاده می کنند. اصولاً ، می توانید متنی را برای توصیف اینکه این تصویر خاص چیست ، اضافه کنید.
می توانید هنگام بارگذاری تصاویر خود در ووکامرس ، متن alt را به همه تصاویر محصول خود اضافه کنید. همچنین می توانید تصاویر محصول قدیمی خود را در کتابخانه رسانه ویرایش کرده و متن جایگزین را به هر یک از آنها اضافه کنید.
۸. عنوان و توضیحات جستجوگرها را برای دسته بندی محصولات اضافه کنید
هر دسته از محصولات در ووکامرس صفحه مخصوص خود را دارد. این صفحه شامل محصولات مشابه است که باعث افزایش تراکم کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما می شود. این باعث می شود صفحات گروه محصولات برای سئو ووکامرس از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.
با افزودن عنوان و توضیحات به آنها ، می توانید صفحات دسته بندی محصولات را بیشتر بهینه کنید. Yoast SEO به شما امکان می دهد عنوان و توضیحات SEO را برای هر دسته در فروشگاه ووکامرس خود تنظیم کنید.
کافی است به صفحه محصولات »دسته ها بروید و روی پیوند ویرایش زیر یک دسته کلیک کنید.
در صفحه ویرایش ، به قسمت Yoast SEO بروید و روی عنوان دسته بندی در پیش نمایش قطعه کلیک کنید. Yoast SEO اکنون قسمت های ویرایش را برای وارد کردن عنوان و توضیحات سفارشی خود برای دسته بندی محصولات نمایش می دهد.
۹. مشتریان ووکامرس را در Google Analytics پیگیری کنید.
مهمترین قسمت یک استراتژی موثر در جستجوگرها ، داده است. شما باید یاد بگیرید که کاربران شما از کجا می آیند ، چگونه فروشگاه شما را پیدا کرده اند ، چه محصولی را مشاهده کرده اند و در فروشگاه شما چه کار می کنند.
گوگل آنالیتیکس می تواند به شما کمک کند همه این اطلاعات را ردیابی کنید ، اما تنظیم صحیح آن بسیار دشوار است.
نسخه پیشرفته افزونه MonsterInsights دارای ویژگی ردیابی تجارت الکترونیکی داخلی است که می توانید با استفاده از آن ردیابی تجارت الکترونیکی WooCommerce را با یک کلیک فعال کنید.
می توانید از MonsterInsights همراه با Google Analytics برای تصمیم گیری مبتنی بر داده در مورد فروشگاه WooCommerce خود استفاده کنید و با اطمینان کسب و کار خود را توسعه دهید.
برای آشنایی بیشتر با Google Analytics به پسیت در همین سایت با عنوان نحوه نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس مراجعه کنید.
۱۰. بهینه سازی سرعت و عملکرد وب سایت
گوگل سرعت وب سایت را یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی می داند. این بدان معناست که رتبه بندی وب سایت های سریعتر نسبت به وب سایت های کندتر بیشتر است.
وب سایت های کند نیز برای تجارت شما مضر هستند زیرا بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارند و هزینه واقعی شما را نیز متحمل می شوند.
طبق مطالعه موردی سایت StrangeLoop ، تأخیر ۱ ثانیه ای در زمان بارگیری صفحه می تواند منجر به از دست رفتن ۷٪ در تبدیل ها ، ۱۱٪ بازدید صفحه کمتر و ۱۶٪ کاهش رضایت مشتری شود.
در اکثر مواقع ، دلیل شماره ۱ کندی فروشگاه WooCommerce میزبانی وب است. در این صورت ، می توانید به یکی از این ارائه دهندگان میزبانی WooCommerce بهینه بروید.
۱۱. امنیت WooCommerce را بهبود ببخشید
موتورهای جستجو عاشق وب سایت های سالم و ایمن هستند. Google با علامت گذاری سریع وب سایت های ناامن با اخطار ، کاربران را از کلاهبرداری ، بدافزار و وب سایت های فیشینگ آگاه می کند.
این هشدار نه تنها می تواند رتبه بندی سئو ووکامرس شما را از بین ببرد بلکه تأثیر زیادی بر اعتبار برند شما خواهد داشت.
هکرها همیشه با حمله بی رحمانه ، تزریق بدافزار و تلاش برای سرقت اطلاعات ، وب سایت های تصادفی را هدف قرار می دهند. برای جلوگیری از این امر باید امنیت فروشگاه WooCommerce خود را تقویت کنید.
امیدواریم با مطالعه این پست بتوانید به خوبی آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس را فرا بگیرید و از پیاده سازی این نکات در فروشگاه ووکامرس خود استفاده کنید.
آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس
امیدواریم این پست به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه سئو فروشگاه وووکامرسی خود را بهبود ببخشید.
چنان چه نسبت به محتوای این پست آموزشی پرسشی دارید یا در مورد وب سایت وردپرسی خود نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید هم اکنون در ناحیه کاربری ثبت نام کرده، اطلاعات سایت را تیکت کنید و از دانش و تخصص کارشناسان ما در وب سایت پشتیبانی وردپرس ایرانی، بهره بگیرید.